Nyheter

4. Om oss
  5. Nyheter

Nyheter

• Ny publikation om hur företagare har hanterat covid 19-pandemin 2022-06-16 Claudia Bernhard-Oettel och Constanze Eib är två av författarna bakom artikeln "Act or Wait-and-See? Adversity, Agility, and Entrepreneur Wellbeing across Countries during the COVID-19 Pandemic" som publicerats online den 9 juni 2022 i tidskriften Entrepreneurship Theory and Practice.
  • Webinar för våra samarbetspartners inom delprojektet Self-employment 2022-06-16 Torsdag 16 juni anordnar vi ett webbinarium för våra samarbetspartners. Det blir ett interaktivt webbinarium där vi presenterar hur datainsamlingen har gått, delar med oss av några första resultat och tar oss tid för att svara på era frågor, samt höra era synpunkter och idéer.
  • NOWSTARS-forskare inbjuden talare 2022-06-16 Constanze Eib är inbjuden talare vid ett seminarium i Solna den 18 maj 2022 om “Importance of a positive work environment for SME success”.
  • NOWSTARS-forskare inbjuden talare vid riksdagskonferens 2021-11-11 Constanze Eib är inbjuden talare vid ett seminarium i Riksdagen den 8 december 2021 om kvinnligt företagande.
  • Möt våra doktorander 2021-10-04 I NOWSTARS jobbar tre doktorander inom olika delprojekt. Vilka är de och vad ska de göra inom sina projekt?
  • Nowstars medverkade i den nationella FALF-konferensen 14-16 juni 2021 2021-06-21 Forskningsprogrammet Nowstars har medverkat i den nationella konferens som arrangeras av Forum för arbetslivforskning, FALF. I år var det Mälardalens högskola som höll i vad som av pandemiskäl blev en digital konferens där alla deltog på distans.
  • Magnus Sverke i paneldiskussion om akademisk arbetsmiljö 2021-06-03 SULF-rapporten "I skuggan av osäkerheten: Om externfinansiering, osäkra anställningar och arbetsmiljö på universitet och högskolor" har nyligen presenterats och innehållet diskuteras i ett webbinarium där Magnus Sverke deltar som en av experterna i panelen.
  • Global studie om egenföretagare under pandemin 2021-04-12 King's College i London leder en global studie om egenföretagare under och efter pandemin. Datainsamlingen från Sverige är gjord inom NOWSTARS.
  • Ny rapport: Egenföretagare under och efter COVID-19 2021-02-02 NOWSTARS-forskarna Constanze Eib och Claudia Bernhard-Oettel har släppt en forskningsrapport om kort- och långsiktiga konsekvenser för (egen-)företagare i Sverige under och efter Corona-pandemin.
  • Filmen om NOWSTARS 2020-12-11 Vill du veta mer om vad vi vill med NOWSTARS? Nu finns det en film som presenterar forskningsprogrammet.
  • Oron för uppsägningar kan drabba hela arbetsplatsen 2020-12-11 Rädslan för att förlora jobbet kan vara värre än beskedet att man är uppsagd. Och rädslan kan påverka hela arbetsplatsen, även de som sitter säkert. Både chefer och medarbetare behöver veta vad man kan göra för att lindra oron. NOWSTARS forskare Lena Låstad intervjuas i tidningen Ingenjören den 18 augusti 2020.
  • NOWSTARS första publikation 2020-12-11 En metaanalys som mycket av NOWSTARS kommande forskning bygger på har publicerats i International Journal of Environmental Research and Public Health.
NOWSTARS logga

NOWSTARS